Bouwmanager (28 - 36)

11040
Opdrachtnummer
11040
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
20 Maart 2023 tot 14 Maart 2025
Uren per week
voor 32 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Bouw en Infra, Projectmanagement, Inspectie en vergunningen
Sluitingsdatum
23 Januari 2023
Verlengingsopties
Nee
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Amsterdam

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie
Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Bouwmanager (28 - 36).
Opdracht inhoud

Als bouwmanager werk je voor de vakgroep Bouwmanagement en Maatschappelijk Vastgoed (BMV) binnen het PMB. Je werkt aan (her)huisvesting van: scholen, sportcomplexen, cultuurgebouwen en gemeentelijke kantoren. Je begeleidt het hele proces van maatschappelijk vastgoed: voorbereiding, ontwerpmanagement, vergunningentraject, tot aanbesteding en uitvoering van (ver)bouwprojecten. Hierbij houd je rekening met complexe omgevingsfactoren en tegenstrijdige belangen. Je denkt in mogelijkheden, waarbij de wensen en behoeften van de belanghebbenden centraal staan. Je werkt in een gemotiveerd en deskundig team van ca. 45 collega's. Je handelt integer, ben je bewust van gevoeligheid van informatie van belanghebbenden. Je geeft leiding op basis van een heldere koers en gezag en stuurt mensen en processen aan.

Werkzaamheden:

  • Je geeft leiding aan bouw- en verbouwprojecten van maatschappelijk en gemeentelijk vastgoed;
  • Je bent regisseur van het bouwproces; van voorbereiding, ontwerpmanagement en vergunningstraject, tot aanbesteding en uitvoering van (ver)bouwprojecten.

Organisatie

Het Projectmanagementbureau (https://www.amsterdam.nl/pmb/) verzorgt in opdracht het project-, proces en programmamanagement van projecten in het fysiek, sociaal en economisch domein. Samen met opdrachtgevers en maatschappelijke partners ontwikkelen we nieuwe werkwijzen die passen bij de vraagstukken van vandaag en morgen. Onze belangrijkste werkvelden zijn: gebiedsontwikkeling, sociaal domein, verkeer en ervoer en (maatschappelijk) vastgoed.

Bij het PMB werken project-, proces-, programmamanagers, bouwmanagers, projectmanagers maatschappelijk vastgoed, planningsadviseurs en projectsecretaresses.

Het PKB heeft ook de Wibautgroep met topadviseurs, die op interim basis de functie van manager, regisseur en project-, of programmadirecteur vervullen.

Het PMB is een open, lerende en flexibele organisatie met een platte organisatiestructuur. Het PMB bestaat uit een directie en ruim 500 medewerkers die ondersteund worden door een professionele staf.

Eisen en wensen

  1. Je bent in het bezit van een diploma HTS Bouwkunde of TU Bouwkunde;
  2. Je bent in staat om een plan van aanpak en/of kostenraming op te stellen en/of te toetsen;
  3. Je kunt vraagstukken grondig analyseren en ambities vertalen naar de uitvoering en zorg voor een tijdige oplevering van kwalitatief goede planproducten;
  4. Je bent goed op de hoogte van de specifieke Amsterdamse situatie en regels en weet adequaat te opereren in een politiek/bestuurlijke omgeving in een grote gemeentelijke organisaties als Amsterdam;
  5. Je hebt aantoonbare ervaring met het omgaan van verschillende stakeholders bij een bouwproject;
  6. Je beschikt over ervaring met monumentale panden en renovatie hiervan;
  7. Je hebt ervaring met het plaatsen van tijdelijke units / noodgebouwen;
  8. Je beschikt over 3 - 5 jaar recente aantoonbare relevante werkervaring in alle fases van (maatschappelijk) vastgoed / utiliteitsbouw;
  9. Je hebt bij voorkeur aantoonbare ervaring met het coachend leiding geven aan leden van een projectteam;
  10. Je beschikt over ervaring met omgaan met complexe omgevingsfactoren en tegenstrijdige belangen;
  11. Je hebt ervaring met aanbestedingen;
  12. Je beschikt over ervaring met het denken in mogelijkheden, waarbij de wensen en behoeften van de belanghebbenden centraal staan. Handelt integer en is bewust van gevoeligheid van informatie van belanghebbenden.
  13. Je schrijft een motivatiebrief van maximaal 1 pagina A4 waarom jij geschikt bent voor deze functie.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Overige informatie in verband met Corona  
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.