(Senior) inkoopadviseur

12955
Opdrachtnummer
12955
Opdrachtgever
Gemeente Zoetermeer
Datum
1 Mei 2023 tot 21 September 2023
Uren per week
voor 32 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Zuid-Holland
Functie type
Inkoop & Facilitair
Sluitingsdatum
29 Maart 2023
Verlengingsopties
2x3 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Zoetermeer

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Zoetermeer

Introductie
Voor de Gemeente Zoetermeer zijn wij op zoek naar een (Senior) inkoopadviseur.
Opdracht inhoud

Je adviseert en begeleidt (Europese)aanbestedingen van werken, leveringen en diensten. Het gaat om reeds lopende en nieuw op te starten trajecten. Voorbeelden hiervan zijn: levering blanke diesel, levering inzamelvoertuigen, levering keukens + installatie en onderhoud, leerlingen en jeugdhulpvervoer.

Je stuurt deze projectmatig aan en adviseert de interne klant in zijn aanbestedingsstrategie. Van jou verwachten wij dat je goed kunt samenwerken met de vakafdelingen en hen bij staat met adviezen. In het team deel je kennis actief en werk je prettig samen met je collega's. Jouw hoofdtaken zijn:

  • Het geven van inkoopadvies op verschillende niveaus (bestuur en ambtelijk);
  • Begeleiden van (Europese) aanbestedingsprocedures.

Organisatie

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

De medewerkers van het cluster inkoop werken voor de gehele ambtelijke organisatie en het bestuur van de gemeente Zoetermeer. Het huidige team bestaat uit vijf adviseurs, een centrale contractbeheerder, inkoopanalist en twee medewerkers van de regionale samenwerking Inkoopkracht Zuid Holland West. De adviseurs hebben een adviserende rol en worden door budgethouders van alle vakafdelingen van de gemeente gevraagd te adviseren danwel te begeleiden bij (Europese)aanbestedingen. Beleidsontwikkeling en inspelen op ontwikkelingen in de maatschappij zoals SROI, duurzaamheid en inkoopontwikkeling vallen ook binnen dit cluster.

De opdracht betreft hoofdzakelijk het zelfstandig begeleiden van aanbestedingstrajecten voor de vervanging tijdens zwangerschapsverlof. De periode is van 1 mei 2023 tot en met 21 september 2023.

Competenties

  • Initiatiefrijke houding;
  • Klantgerichtheid;
  • Samenwerken;
  • Resultaatgerichtheid.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever;
  2. Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  3. Je beschikt over een afgeronde opleiding NEVI 1 of gelijkwaardig en daarnaast bij voorkeur NEVI 2 (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv);
  4. Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met meervoudige onderhandse en (Europees) aanbestedingsprocedures;
  5. Je hebt aantoonbare werkervaring met de inkoop van leveringen, diensten en werken in de afgelopen 5 jaar;
  6. Je beschikt over minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar bij een gemeente;
  7. Je hebt bij voorkeur een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Rechten, Aanbestedingsrechten, Inkoop & Aanbesteden van Conducto.
Gesprek

5 april as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.