Teamleider Bezwaar- Mediation (32-36 uur)

13884
Opdrachtnummer
13884
Opdrachtgever
Belastingdienst
Datum
15 mei 2023 tot 29 december 2023
Uren per week
voor 34 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
Interim management, Juridisch
Sluitingsdatum
26 april 2023
Verlengingsopties
Ja
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Belastingdienst

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Utrecht

Introductie
Voor de Belastingdienst zijn wij op zoek naar een Teamleider Bezwaar- Mediation (32-36 uur).
Opdracht inhoud

Als teamleider Bezwaar Mediation heb je de dagelijkse aansturing over een team van circa 20 bezwaarjuristen en een ondersteunend bureau. De basis voor de nieuwe werkwijze is gelegd. Van jou als teamleider verwachten we dat je sturing geeft aan de implementatie hiervan en samen met je collega’s een team bouwt dat respectvol, deskundig en efficiënt de mediations voor de ouders gaat verzorgen.

Je draagt bij aan de belangrijke opgave waar UHT voor staat. In deze functie doe je dat door in de komende jaren minimaal 2500 bezwaren in mediation te laten behandelen door je team. Daarnaast voer je HR-taken effectief uit en zorg je voor de efficiënte inzet van personeel en stuur je op de uitvoering van prestaties. Je neemt medewerkers mee in vernieuwingen en draagt bij aan hun ontwikkeling en vitaliteit. Je coacht, motiveert en zorgt voor een prettige en open werksfeer binnen het team.

Als lid van het Management Team Bezwaar draag je samen met het afdelingshoofd en je collega teamleiders actief bij aan realiseren van de doelstellingen van UHT en de afdeling Bezwaar.

Wat wij aan jou waarderen:

Natuurlijk ben je als teamleider bestuurlijk sensitief, gedreven, enthousiast en geef je het goede voorbeeld. Daarnaast ben je empathisch en heb je oog voor uiteenlopende belangen. Je hebt een hands-on mentaliteit. Je bent zakelijk, accuraat en probeert graag nieuwe dingen Overzicht houden en goed schakelen tussen verschillende aspecten gaan jou goed af. Je kunt uitstekend zelfstandig werken en samenwerken en je hanteert daarin een goede balans. Verder ben je stressbestendig, werk je planmatig en ben je resultaatgericht. Je bent, gegeven de opdracht, zee sterk in organiseren.

Organisatie

Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT) is een apart onderdeel van Toeslagen. Bij de kinderopvangtoeslag is in het verleden veel niet goed gegaan. Binnen UHT werken bijna 1500 enthousiaste en gedreven collega’s dag in dag uit hard om gedupeerde ouders te helpen. Dat doen we om ervoor te zorgen dat ouders gehoord worden en dat ze weten waar ze aan toe zijn. Het woord 'herstel' staat bij ons centraal.

Deze periode staat in het teken van het herstellen van het geschonden vertrouwen van de burger. Het her beoordelen, herstellen en compenseren wordt uitgevoerd door, de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT), die hiervoor speciaal is ingericht.

Over mediation bij UHT:

UHT is gestart met het behandelen van bezwaren van ouders in mediation. Door samen met een onafhankelijke mediator in gesprek te gaan is er ruimte en aandacht voor het verhaal van de ouder en is het eenvoudiger dan via het reguliere bezwaarproces om samen tot een oplossing te komen. Met mediation weten ouders sneller waar ze aan toe zijn en kunnen ze eerder hun leven weer oppakken. De werkwijze is nog relatief nieuw voor UHT en de ambities zijn groot. We willen veel ouders op deze manier helpen.

Competenties

  • Je bent organisatie sensitief;
  • Je hebt inlevingsvermogen;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je bent flexibel;
  • Je hebt mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.

Eisen en wensen

  1. WO werk- en denkniveau;
  2. Je hebt minimaal 5 jaar leidinggevende werkervaring en aantoonbare ervaring met het coachen van teams van professionals;
  3. Je hebt stevige meerjarige ervaring in (implementatie van) organisatieverandering;
  4. Je hebt ervaring met het bijdragen aan (grootschalige) projecten binnen een politiek- bestuurlijke omgeving;
  5. Je bent bekend met het proces van bezwaarbehandeling binnen een bestuursorgaan;
  6. Je bent hebt ruim ervaring met mediation;
  7. Je bent bereid om een rol in de crisisorganisatie te spelen.
Gesprek

In de week van 1 Mei as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.