Klantmanager Werk en activering (32-36 uur)

14416
Opdrachtnummer
14416
Opdrachtgever
Gemeente Zevenaar
Datum
3 juli 2023 tot 3 januari 2024
Uren per week
voor 34 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Gelderland
Functie type
Juridisch, Werk en inkomen
Sluitingsdatum
17 mei 2023
Verlengingsopties
2x3 maanden
Opdracht type input
ZZP

Gemeente Zevenaar

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Zevenaar

Introductie
Voor de Gemeente Zevenaar zijn wij op zoek naar een Klantmanager Werk en activering (32-36 uur).
Opdracht inhoud

Als klantmanager Werk en Activering ben je verantwoordelijk voor een caseload van ongeveer 75-95 klanten, variërend van trede 2b t/m trede 6. De klanten in jouw coaseload zijn of traject-fit of werk-fit.

Je kent je klant en je volgt de ontwikkelingen van je klant nauwgezet. Je stuurt waar nodig bij en je rapporteert beknopt en zorgvuldig. Je hebt begrip voor de achtergrond van de klant, maar je kijkt vooral vooruit. Jouw relatie met de klant is betrokken én zakelijk. Je bent gericht op je doel: bemiddeling naar werk en uitstroom uit de uitkering. Je werkt methodisch en planmatig. Jouw uitgangspunten zijn vertrouwen en ‘afspraak is afspraak’.

Verder voer je de volgende werkzaamheden uit:

Klant is trajectfit (trede 2b-4)

  • Deze klanten hebben een overbrugbare afstand tot de arbeidsmarkt en het is jouw taak om deze klanten werk-fit te maken. Dat betekent onder meer dat de klant een reëel beeld heeft van zijn kansen op de arbeidsmarkt, beschikt over een up-to-date CV, kan netwerken en zichzelf aan werkgevers kan presenteren.
  • Samen met je klant stel je een plan van aanpak op. Jij voert de regie en bewaakt de voortgang van het plan.
  • Je plaatst klanten op re-integratie trajecten of/en werkervaringsplaatsen en biedt begeleiding op maat. Je weet wat je klanten beweegt en toont begrip voor hun situatie. Je activeert, motiveert en stimuleert.
  • Jouw uitgangspunten zijn vertrouwen en ‘afspraak is afspraak’. Je bent alert op fraudesignalen en als een klant zich niet aan de gemaakte afspraken houdt, schroomt je niet om een maatregel op te leggen.
  • Je let scherp op signalen of er misschien sprake is van een arbeidsbeperking. In dat geval zorg je voor aanmelding bij het doelgroepenregister. Klant is werkfit (trede 5-6)

Voor deze klant geldt dat er geen grote belemmeringen zijn om de klant meteen naar beschikbaar betaald werk te bemiddelen; de klant is gemotiveerd om te gaan werken. Een werkfitte klant heeft recente werkervaring opgedaan (betaald of onbetaald), heeft een compleet overzichtelijk CV en een goede diagnose (ZinZiz training) en duidelijke bemiddelingsprofiel incl. advies over nazorg (bijv. Jobcoaching).

De taken die je nu uitvoert zijn:

  • Samen met de accountmanagers van Werkgever Service Punt (WSP) midden-Gelderland ga jij op zoek naar de beste match.
  • Je blijft, ook nadat de klant is uitgestroomd, bij de klant betrokken. Daardoor voorkom je vroegtijdige uitval van de klant.
  • Klanten met een registratie in het landelijk doelgroepregister blijven na beëindiging van de uitkering van de RSD afhankelijk voor loonkostensubsidie en / of jobcoaching. Deze klant blijf jij volgen. Daardoor kun jij, nog voor de beëindiging van een contract, deze klant snel weer oppakken en opnieuw bemiddelen.
  • Je overlegt met de jobcoach.
  • Je zorgt steeds voor een accurate verslaglegging in S4SD.

Organisatie

De organisatie RSD de Liemers

Samen met het Regionaal ICT en Inkoopdienstencentrum (RID) vormt RSD de Liemers de Gemeenschappelijke Regeling Samenwerking de Liemers (met in totaal ongeveer 115 medewerkers). De RSD is voor de gemeenten Duiven, Westervoort en Zevenaar de dienstverleningsorganisatie voor werk en inkomen. Bij de RSD werken ongeveer 80 medewerkers. De RSD is gevestigd in de Turmac Cultuurfabriek in Zevenaar.

De RSD is een netwerkorganisatie die wendbaar anticipeert op veranderende vragen vanuit politiek en samenleving. Samen met ketenpartners werken we creatief aan maximale participatiekansen voor klanten en aan de rechtmatige verstrekking van een uitkering. We zoeken samen met de inwoners naar een aantrekkelijk perspectief en doen een beroep op zelfstandigheid en eigen kracht. We houden rekening met het denk- en doe vermogen van onze klanten.

De RSD hecht waarde aan vakmanschap en investeert hierin. We dragen actief bij aan landelijke ontwikkelingen rond vakmanschap van DIVOSA en SAM.

Competenties

  • Je hebt een goede netwerker is die actief bouwt aan een netwerk en goede contacten onderhoudt met ketenpartners;
  • Je bent gedreven en creatief naar mogelijkheden zoekt;
  • Je bent gestructureerde werkwijze toepast, die gemakkelijk overzicht houdt, goed kan plannen en organiseren en beknopt en effectief rapporteert;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je bent empatisch maar ook zakelijk;
  • Je bent planmatisch en methodisch;
  • Je bent iemand die doortastend en nieuwsgierig is.

Eisen en wensen

  1. Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als klantmanager bij een sociale dienst. Toon dit aan in uw CV of een beschrijving. Geef contactgegevens op van 2 opdrachtgevers die wij kunnen benaderen voor referenties;
  2. Je beschikt aantoonbaar over een afgeronde relevante opleiding op minimaal HBO niveau;
  3. Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met het systeem Suite4sociaaldomein (S4SD). Toon dit aan in uw CV of een beschrijving;
  4. Je hebt brede kennis van het sociaal domein, de sociale kaart en re-integratie instrumenten alsmede kennis van relevante wet- en regelgeving (participatiewet). Toon dit aan in uw CV of een beschrijving.
Gesprek

Week 22

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.