Klantmanager Werk en Participatie

16779
Opdrachtnummer
16779
Opdrachtgever
Gemeente Pijnacker Nootdorp
Datum
31 Juli 2023 tot 31 Januari 2024
Uren per week
voor 36 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Zuid-Holland
Functie type
Sociaal Maatschappelijk Domein, Werk en inkomen
Sluitingsdatum
14 Juli 2023
Verlengingsopties
Ja, 2x 6 maanden.
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Pijnacker Nootdorp

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Pijnacker

Introductie
Voor de Gemeente Pijnacker Nootdorp zijn wij op zoek naar een Klantmanager Werk en Participatie.
Opdracht inhoud

Als Klantmanager Werk en Participatie ben je verantwoordelijk voor een caseload met cliënten die op werk ondersteuning van de gemeente nodig hebben. Dit houdt het volgende in:

  • Je stimuleert de cliënt en zoekt op creatieve wijze naar kansen voor toeleiding naar de arbeidsmarkt, vrijwilligerswerk en zorgmogelijkheden;
  • Je bent onderdeel van de vernieuwde aanpak ‘werken, werken aan en meedoen’ door intensieve contacten met je klanten te onderhouden om hen te ondersteunen bij hun participatie;
  • Je signaleert belemmeringen of ondersteuningsvragen op andere gebieden in het sociaal domein en bent intermediair naar andere hulpverlenende instellingen indien financiële, sociale en/of psychische problemen van de cliënt daartoe aanleiding geven;
  • Je maakt per cliënt een profiel over het te volgen traject;
  • Je voert intakegesprekken met nieuwe cliënten in de doelgroep;
  • Je bepaalt in afstemming op basis van “werken, werken aan en meedoen” de juiste route in het re-integratietraject / activeringstraject;
  • Je draagt zorg voor SMART doelstellingen, de juiste inkoop, monitoring en evaluatie van het traject;
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor vragen;
  • Je werkt samen en schakelt met de juiste (externe) partner waar nodig.

Organisatie

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De afdeling Sociaal Domein bestaat uit de afdeling Participatie en de afdeling Maatschappelijke ondersteuning. Onder het team Participatie valt het Jongerenteam Opleiding en Werk, en het team Werk & Inkomen waar jij als klantmanager deel van uitmaakt.

Competenties

  • Je kunt goed plannen en organiseren;
  • Je bent klantgericht;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je kunt goed samenwerken;
  • Je hebt schriftelijke vaardigheden;
  • Je bent vakgericht.

Eisen en wensen

  1. Je gebruikt je eigen laptop en telefoon;
  2. Je hebt minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als klantmanager werk – re-integratieconsulent binnen een gemeente;
  3. Je beschikt over aantoonbare werkervaring / kennis in de afgelopen 3 jaar met Civision;
  4. Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  5. Je beschikt over minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de participatiewet;
  6. Je hebt aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met re-integratietrajecten;
  7. Je beschikt over aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met duurzaam plaatsen van kandidaten op de arbeidsmarkt.
Gesprek

19 juli as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.