Project Management Officer (PMO)

18159
Opdrachtnummer
18159
Opdrachtgever
Raad voor Accreditatie
Datum
4 september 2023 tot 1 maart 2024
Uren per week
voor 32 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Utrecht
Functie type
Secretaris en PMO
Sluitingsdatum
21 augustus 2023
Verlengingsopties
Mogelijk, maar nog niet bekend.
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Raad voor Accreditatie

Address with nr

Daalseplein 101

Postcode

3511 SX

Plaats

Utrecht

Introductie
Voor de Raad voor Accreditatie zijn wij op zoek naar een Project Management Officer (PMO).
Opdracht inhoud

STATUS EN VOORTGANGSRAPORTAGES:

Het maken van status rapportages (of het ondersteunen / voorbereiden van de rapportages) voor stuurgroep, MT-KPI en RVT. De PMO’er krijgt informatie van de projectmanager en het team en werkt zo de status en voortgang van het project bij met behulp van een software tool (bijv. MS Projects of Excel).

PLANNINGEN MAKEN EN BIJHOUDEN:

Het maken, bijhouden en monitoren van planningen. Maken van een Jaarplanner m.b.t. stuurgroep overleggen, MT/KPI, RVT. Inplannen project overleggen voor de verschillende projectteams, Het signaleren van knelpunten in de planningen (bijvoorbeeld voor de beschikbaarheid van mensen of systemen).

FINANCIEEL MANAGEMENT:

Ondersteunen in het financieel management van het project. Het bijhouden van tijdschrijven van de projectmedewerkers, het verwerken van facturen van leveranciers in de projectbegrotingen, of vergelijken van wat er al is uitgegeven met het behaalde resultaat. Bijhouden van het financieel overzicht van portfoliomanagement.

RESOURCE MANAGEMENT:

Er voor zorgen dat resource aanvragen worden uitgezet, mensen op de juiste projecten worden geboekt en dat mensen niet op te veel projecten worden ingezet.

DOCUMENT EN VERGADERING VOORBEREIDING:

Het ondersteunen van projectmanagers en projectteams in het voorbereiden van documenten. Dit kunnen PowerPoint presentaties zijn, rapportages, notities/notuleren van vergaderingen of analyses in Excel. Deze werkzaamheden zijn voor een gedeelte standaard en keren elke week/maand terug, maar het komt ook voor dat er ad-hoc aanvragen zijn.

COMMUNICATIE:

Het opstellen en versturen van nieuwsbrieven en het opstellen van trainingsmaterialen. Redigeren van rapporten.

QUALITY CONTROL:

Het ordenen van de projectdocumentatie, ondersteunen van testactiviteiten. Het up to date houden van sjablonen zoals Plan van Aanpak, Projectbegroting en het ontwikkelen van nieuwe sjablonen. Inrichten van processen m.b.t. projectmanagement.

EXTRA:

  • Zelfstandig uitvoeren/ondersteunen van projectwerkzaamheden;
  • Communicatiewerkzaamheden (samenstellen nieuwsbrief, versturen van mailingen voor bijeenkomsten of informatie over PRISMA, nieuwberichten plaatsen op de website, documenten plaatsen op de website.

Organisatie

De RvA is een private stichting. In 2010 heeft de Nederlandse overheid de RvA aangewezen als nationale accreditatie-instantie, op basis van de Europese Verordening 765/2008. Sindsdien is de RvA een zelfstandig bestuursorgaan, dat verantwoording aflegt aan de minister van Economische Zaken en Klimaat. Als onafhankelijke stichting en zelfstandig bestuursorgaan heeft de RvA geen winstdoelstelling.

Competenties

  • Je bent resultaatgericht;
  • Je bent analytisch;
  • Je bent kritisch;
  • Je bent assertief;
  • Je hebt organisatie talent;
  • Je hebt financieel inzicht.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over HBO opleiding werk/niveau;
  2. Je hebt minimaal 3-5 jaar aantoonbare werkervaring in projecten omgeving;
  3. Je beschikt over kennis van projectmanagementmethodes zoals bijv. Prince 2 (foundation niveau);
  4. Je hebt MS office vaardigheden (met name Excel, Powerpoint);
  5. Je beschikt over ervaring met MS Teams;
  6. Je hebt ervaring met MS Projecten.
Gesprek

Zsm na sluiting.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.