Werk en Participatie - Interim Manager Werkgeversservicepunt

26605
Opdrachtnummer
26605
Opdrachtgever
Gemeente Amsterdam
Datum
26 juni 2024 tot 26 juni 2025
Uren per week
voor 32 uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Interim management, Werk en inkomen
Sluitingsdatum
4 juni 2024
Verlengingsopties
Mogelijk maar nog niet bekend
Opdracht type input
ZZP

Gemeente Amsterdam

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Amsterdam

Introductie
Voor de Gemeente Amsterdam zijn wij op zoek naar een Werk en Participatie - Interim Manager Werkgeversservicepunt.
Opdracht inhoud

Als Interim Manager van het MT van het Werkgeversservicepunt (WSP) neem jij de verantwoordelijkheid over voor een aantal extra dossiers die aandacht behoeven. Je rapporteert aan de directeur WSP, voert de opdracht(en) doelgericht uit en zoekt hierbij actief de samenwerking met het netwerk dat is verbonden op de diverse dossiers. Je vertegenwoordigt het WSP in lokaal, regionaal en/of nationaal overleg.

Bestanddelen van de opdracht De Interim Manager Werkgeversservicepunt overlegt met UWV, rapporteert over de geslaagde testrun met het regionale matchingssysteem, vraagt input voor de gezamenlijke bijeenkomst van de regiogemeenten en luistert en adviseert de directeur op de andere dossiers op basis van zijn/haar eigen ervaringen.

Hij /zij heeft afspraken met teammanagers van het WSP voor hun input op de aan de toevertrouwde dossiers en woont afdeling overleggen bij die in het teken staan van het wendbaar werken. De Interim Manager Werkgeversservicepunt levert verslagen aan voor het managementteam WSP op de aan zijn/haar toevertrouwde dossiers.

De dossiers zijn onder meer: Integrale werkgeversbenadering: In beeld brengen welke partijen een rol spelen in de werkgeversbenadering in Groot-Amsterdam en advies uitbrengen over waar de regie moet liggen. Daarnaast advies uitbrengen over waar de verantwoordelijkheid voor de uitvoering moet liggen. Hiervoor inventariseren bij de verschillende afdelingen van de Gemeente Amsterdam en het UWV. Draagvlak creëren bij de stakeholders voor gezamenlijke visie op werkgeversdienstverlening.

Doorontwikkeling werkwijze WSP: Je bent eigenaar van de vanuit het Agile gedachtegoed ontwikkelde manier van werken binnen het WSP en de doorontwikkeling hiervan. Vanuit de bestaande visie op wendbaar werken met in hoge mate zelfsturende teams, breng je voorstellen in het MT voor de optimalisatie hiervan. Je bent verantwoordelijk voor het doorontwikkelen en borgen van deze werkwijze.

Vernieuwing ict systemen Zowel de gemeente Amsterdam als UWV vernieuwen hun ict systemen. Je bent eigenaar en aanspreekpunt namens de directeur WSP voor deze dossiers. Je bent ervoor verantwoordelijk dat de dienstverlening van WSP en daarbij de samenwerking UWV/gemeente en de regio- gemeenten en stakeholders/RWC minimaal op het huidige niveau ondersteund worden door de nieuwe systemen. Je vertegenwoordigt WSP bij G4 overleg, de VNG en bij het UWV, je volgt de regionale en landelijke ontwikkelingen op dit dossier.

Op te leveren resultaat Per dossier zorg je voor een (mini-) projectplan met de te realiseren mijlpalen. Je prioriteert de voorgestelde acties en voorziet deze op basis van de voorwaarden waaraan moet worden voldaan van ambitieuze maar realistische doorlooptijden. Elk plan daagt de lezers uit om medeverantwoordelijkheid te nemen. Waarna de opdracht kan worden uitgevoerd en afgerond. Successen worden gevierd.

Afstemming:

De Interim Manager Werkgeversservicepunt heeft regelmatig contact met de directeur WSP en tenminste wekelijks met de teammanagers WSP en met de (regionale) projectleiders op jouw dossiers. Wanneer het nodig is doe je schriftelijk verslag, wanneer het kan beperk je dat tot een korte samenvatting van de gemaakte afspraken.

Organisatie

Gemeentelijke organisatie Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties. We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.

De opdrachtgever(s) Bij de directies Werk, Participatie en Inkomen (WPI) werken ruim 2000 professionals die denkend vanuit de toegevoegde waarde voor Amsterdammers, dienstverlening op maat leveren. Inkomensconsulenten, klantbegeleiders Werk, handhavers, jobcoaches en schuldhulpverleners werken multidisciplinair en gebiedsgericht samen aan de opgaven die spelen binnen de verschillende stadsdelen. Ter realisatie van de doelstellingen van de nauw samenwerkende directies is het van belang om zo wendbaar mogelijk te blijven in het krachtenveld van onder andere de telkens wijzigende regelgeving, veranderende doelgroepen en aanscherpende wensen van het bestuur in combinatie met de ontwikkelingen en mogelijkheden van de technologie en de gekozen samenwerkingen. Het werkgeversservicepunt vervult namens de centrumgemeente Amsterdam een belangrijke rol in de regionale samenwerking op het gebied van het samenbrengen van werkgevers en werknemers.

Over WSP:

Als WSP nemen we een bijzondere positie in op het speelveld van Werk. WSP Groot-Amsterdam is een geïntegreerd WSP van UWV en Gemeente Amsterdam en twee satelliet WSP’s in Haarlemmermeer en Amstel-Venen. WSP Groot-Amsterdam is onderdeel van Werkgeversservicepunt Groot-Amsterdam dat een partnerschap is van UWV, Pantar, AM-match en de gemeenten Aalsmeer, Amstelveen, Amsterdam, Diemen, Haarlemmermeer, Ouder-Amstel, De Ronde Venen en Uithoorn. WSP Groot-Amsterdam neemt deel in de arbeidsmarktregio Groot-Amsterdam. Dit is een netwerk van alle partijen op het gebied van werk in de arbeidsmarktregio Groot-Amsterdam.

Het bieden van werkgeversdienstverlening is de kerntaak van WSP. We bieden kansen op werk aan de doelgroepen die wij bedienen: werkzoekenden vanuit de WW, Wajong, WIA, Ziektewet, Participatiewet. Doelgroepen die over het algemeen niet op eigen houtje aan het werk komen. Voor die groepen willen we passende kansen creëren op de arbeidsmarkt om die inclusieve arbeidsmarkt te bereiken.

Competenties

  • Je hebt een analytisch vermogen;
  • Je bent communicatief vaardig;
  • Je kan goed samenwerken;
  • Je bent goed in relatiebeheer;
  • Je beschikt over resultaatgerichtheid;
  • Je hebt overtuigingskracht.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam;
  2. Je geeft in max 1A4 aan waarom jij de meest geschikte kandidaat bent;
  3. Je beschikt over een Wo denk en werkniveau;
  4. Je hebt een LEAN black belt -of een gelijkwaardige opleiding;
  5. Je hebt tenminste twee van de afgelopen vijf jaren leiding gegeven in een Agile omgeving binnen het sociaal domein;
  6. Je hebt de afgelopen 7 jaar werkervaring waarvan minimaal 5 jaar ervaring in het publiek domein van werk en inkomen;
  7. Je bent de afgelopen tien jaar tenminste 5 jaar als manager of als projectleider betrokken geweest bij de implementatie van veranderde/nieuwe applicaties;
  8. Je hebt aantoonbare ervaring (tenminste 4 jaar) met betrekking tot arbeidsmarktbemiddeling;
  9. Je hebt afgelopen 10 jaar, gedurende tenminste 5 jaren, een functie vervuld waarin je zowel interne als externe contacten onderhield;
  10. Je kan op korte termijn starten voor tenminste 18 uur per week en je zult in staat zijn om voor het zomerreces de diverse thema’s over te nemen;
  11. Je hebt tenminste vier jaar werkervaring als manager/projectleider in een G40-gemeente of bij een regionaal werkgeversservicecentrum;
  12. Je hebt door werkervaring kennis van de sociale kaart van de groot-regio Amsterdam;
  13. Je bent een ervaren projectleider die de afgelopen zeven jaar jaarlijks verantwoordelijk was voor de realisatie van verschillende projecten.
Gesprek

Zo spoedig mogelijk na sluiting

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.