Voor een cluster services is een vacature ontstaan voor de functie van clustermanager services. Als clustermanager services ben je verantwoordelijk voor de dienstverlening aan rijksambtenaren op het gebied van telefonie, chat en operations. Je begeleidt hierin 5-12 teamleiders die ieder op hun beurt weer leiding geven aan teams. Deze teams hebben als taak om de HR operations werkzaamheden binnen de gestelde tijd en conform de gestelde kwaliteitsdoelen af te handelen en of alle HR-gerelateerde klantcontacten binnen de gestelde tijd en kwaliteitsnorm af te handelen. Op dit moment is de afhandeling van specifieke operationele HR verzoeken grotendeels gescheiden van de afhandeling van klantcontacten. Voor het jaar 2023/2024 gaat daarin veel veranderen. We gaan op een andere manier werken. Waarom? Om niet alleen het werk nog beter en efficiënter te kunnen uitvoeren, maar ook om met nog meer plezier en voldoening te kunnen werken.
De primaire taak van de clustermanager is de teamleiders te faciliteren, te ondersteunen, zodat zij de teams waarvoor zij verantwoordelijk zijn zo goed mogelijk kunnen helpen presteren. Daarin ben je vooral een benaderbare inspirator die begrijpt wat het werken in deze dienstverlening inhoudt. Je stimuleert de teamleiders om de doelstellingen die zijn afgesproken met opdrachtgever en klant, te behalen. Je helpt de teamleiders ook om de nieuwe werkwijze eigen te maken en je doet er alles aan om een goede en prettige werkomgeving te waarborgen. Je stuurt daarbij vooral op data en feiten en je geeft de teamleiders de ruimte om zelfstandig zo goed mogelijk te presteren.
Onze nieuwe manier van werken is gebaseerd op het agile- gedachtegoed en wordt gedragen door ‘ritme en rituelen' . We geloven erin dat dit ons groei brengt in onderlinge verbinding en resultaat en ook onze langere termijnplannen in verbinding brengt met de korte termijn. Het is belangrijk dat je als clustermanager een ambassadeur gaat zijn van deze nieuwe manier van werken. Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en coaching zijn wezenlijke aspecten van deze functie.
Binnen deze manier van werken ben je verantwoordelijk voor het proces van continue verbeteren. Uitgangspunt daarin enerzijds is dat we elk jaar efficiënter willen worden, zodat we als onderdeel van een Rijksuitvoeringsinstantie een bijdrage leveren aan het zo efficiënt mogelijk inzetten van de middelen en gelden van burgers en anderzijds onze klantvragen direct en zonder overdrachtsmomenten willen oplossen.
JOUW PROFIEL:
Om te beginnen moet je iemand zijn die teamleiders ruimte durft te geven om zelfstandig en vanuit persoonlijke verantwoordelijkheid het werk zo goed mogelijk te doen. Daarin is vertrouwen een belangrijke basis en je bent in staat om vooral te sturen op data, feiten en resultaat! Je bent van nature een inspirator die vanuit passie en energie mensen inspireert en faciliteert om te groeien in ontwikkeling; ontwikkelen als persoon en binnen de expertise als leidinggevende, zodat ze altijd up-to-date zijn in hun vakgebied van leidinggeven. Je bent sterk gericht op interactie en resultaat. Je verbindt graag mensen en helder communiceren is voor jou een vanzelfsprekendheid. Je bent bovendien overtuigend in je optreden, kan sturend zijn waar nodig, en het geven en ontvangen van constructieve feedback zie je als belangrijke voorwaarden voor goed met elkaar samenwerken.
De Clustermanager legt verantwoording af aan Hoofd Contactcenter over de resultaten van de teams en de daarvoor ingezette middelen zoals formatie en budgetten;
De kaders worden gevormd door strategische beleidslijnen en doelstellingen. De Clustermanager draagt bij aan het ontwikkelen daarvan;
De Clustermanager heeft de vrijheid om, na analyse van de problematiek/vraagstelling, nieuwe oplossingen/alternatieven aan te dragen en deze af te stemmen op gewijzigde of zich wijzigende omstandigheden.
Organisatie en Personeel Rijk, kortweg O&P Rijk, is de nieuwe hr-dienstverlener voor de Rijksoverheid. O&P Rijk is voortgekomen uit de samenvoeging van UBR Personeel, P-Direkt en Binnenwerk per januari 2023.
In acht sterke merken bieden wij een breed palet diensten op het terrein van organisatie en personeel. Als basisdienstverlening én als dienstverlening op maat, voor medewerkers, managers, hr-directies en beleid.
Zsm na sluiting.
Overige informatie
Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.
Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co 085 – 487 85 00. ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP’ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP’ers. Wij hebben ze. Meld uw vacature aan op ons administratie zp@jong-en-ko.nl. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP’ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.