Klantmanager Werk & Participatie (32-36 uur)

31984
Opdrachtnummer
31984
Opdrachtgever
Gemeente Hilversum
Datum
16 December 2024 tot 14 Maart 2025
Uren per week
voor 34 Uur per week.
Status
Gesloten
Regio
Noord-Holland
Functie type
Administratief en Officemanagement, Werk en inkomen
Sluitingsdatum
2 December 2024
Verlengingsopties
Ja, 1x 3 maanden.

Gemeente Hilversum

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Hilversum

Introductie
Voor de Gemeente Hilversum zijn wij op zoek naar een Klantmanager Werk & Participatie (32-36 uur).
Opdracht inhoud

Als klantmanager ondersteun je inwoners bij het vinden van werk. Als dat niet meteen kan, kijk je samen met de inwoner naar andere manieren om actief te zijn in de Hilversumse samenleving.

Binnen het team werken we oplossingsgericht en schroom je niet om buiten de kaders te denken en dit te delen met je collega’s. Als klantmanager ben je klant- en kwaliteitsgericht en kom je gemaakte afspraken na. Ook kan je hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden en ben je besluitvaardig.

Daarnaast ben je je ervan bewust dat het belangrijk is dat jouw werk zorgvuldig en op tijd af komt.

Je bent flexibel en kunt goed omgaan met stress. Je ontvangt graag feedback en schroomt niet om dit te geven.

Tot slot kun je goed samenwerken in een team, maar kan je ook zelfstandig aan de slag. Voor deze functie geldt dat je voornamelijk inwoners begeleidt die bij de Herstelling in traject komen.

WAT GA JE CONCREET DOEN:

  • Je doet intakes en stelt vast of iemand geschikt is voor een re-integratietraject of een traject voor sociale activering;

  • Je begeleidt en motiveert kandidaten in hun traject gericht op arbeidsmarkttoeleiding of sociale activering;

  • Je inventariseert, analyseert, en stelt een op maat gesneden trajectplan op ter begeleiding van de kandidaat;

  • Je Initieert, faciliteert, begeleidt en bewaakt de activiteiten die voortkomen uit het trajectplan en stelt indien nodig het traject bij;

  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor het inwoners die aangemeld zijn voor een traject bij de Herstelling. Je probeert samen met de inwoner uitval op het traject te voorkomen en stuurt waar nodig het gedrag bij;

  • Je legt de resultaten van de inspanningen in Suite4WIZ (GWS) vast, bewaakt de kwaliteit van het aanbod. van de reïntegratiebedrijven en/of onderwijsinstellingen en rapporteert hierover aan de teammanager;

  • Je biedt nazorg aan inwoners die uitgestroomd zijn naar een baan om uitval te voorkomen.

Organisatie

Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

Competenties

  • Aanpassingsvermogen;
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Klantgericht;
  • Delegeren;
  • Luisteren;
  • Doorzettingsvermogen;
  • Motiveren;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Overtuigen;
  • Assertiviteit;
  • Besluitvaardigheid;
  • Organiseren;
  • Kritisch;
  • Analyserend vermogen.

Eisen en wensen

  1. Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als klantmanager Werk & Participatie;
  2. Je beschikt over aantoonbare kennis van- én werkervaring met Suite;
  3. Je hebt aantoonbare werkervaring met het opstellen van een plan van aanpak;
  4. Je beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Klantmanager of Trajectbegeleider;
  5. Je hebt aantoonbare werkervaring met reclassering;
  6. Je beschikt over aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met re-integratietrajecten.
Gesprek

5 december as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.