Auditor vakgroep Verbijzonderde Interne Controle (VIC) (28-36 uur)

32595
Opdrachtnummer
32595
Opdrachtgever
Gemeente Apeldoorn
Datum
3 februari 2025 tot 31 juli 2025
Uren per week
voor 32 Uur per week.
Status
Open
Regio
Gelderland
Functie type
Finance, Inspectie en vergunningen
Sluitingsdatum
9 januari 2025
Verlengingsopties
Ja, 2x 3 maanden.

Gemeente Apeldoorn

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Apeldoorn

Introductie
Voor de Gemeente Apeldoorn zijn wij op zoek naar een Auditor vakgroep Verbijzonderde Interne Controle (VIC) (28-36 uur).
Opdracht inhoud

amen met je collega’s van de vakgroep VIC ben je verantwoordelijk voor de uitvoering van het jaarplan. Het jaarplan richt zich op 3e lijns audit- en controlewerkzaamheden van minimaal de interne beheersing van processen passend binnen de criteria van de rechtmatigheidsverantwoording. Mede door de komst van de rechtmatigheidsverantwoording ligt hier een uitdaging waar jij een belangrijke bijdrage aan gaat leveren!

VERANTWOORDELIJKHEDEN:

Als Auditor stelt je een IC-plan op per proces (analyse en risico inventarisatie), het uitvoeren van lijncontroles en testwerkzaamheden, het opstellen van rapportages (bevindingen en adviezen t.a.v. risico’s en werkwijzen per proces) en de gesprekken met de proceseigenaren. Voor grote, materiële en/of risicovolle processen fungeer je als leadauditor en wordt je ondersteund door een collega auditor. Daarbij zorg je ervoor dat ondersteunde auditor de toegewezen werkzaamheden zoveel als mogelijk zelfstandig kunnen uitvoeren.

De te verrichten werkzaamheden worden onder coördinatie en verantwoordelijkheid van de Senior Adviseur VIC opgesteld en verdeeld in het jaarplan. Werkzaamheden kunnen variëren. Op dit moment is er behoefte aan een Auditor met enige fiscale kennis vanwege uit te voeren audits in het kader van horizontaal toezicht met de Belastingdienst. Daarnaast moeten audits worden uitgevoerd op het terrein van fraudebeheersing en het tegengaan van misbruik & oneigenlijk gebruik.

Competenties

  • analytisch;
  • onafhankelijk;
  • teamplayer;
  • goede mondelinge- en schriftelijke vaardigheden.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding in de financieel economische richting en/of accountancy;
  2. Je hebt ervaring opgedaan in een vergelijkbare rol en binnen een gemeentelijke organisatie;
  3. Je beschikt over ervaring/affiniteit met het verzamelen en beoordelen van digitale data;
  4. Je hebt kennis van fiscale zaken (Loonbelasting, BTW/BCF, Vennootschapsbelasting) in het kader van horizontaal toezicht van de belastingdienst.
Gesprek

20 januari as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.