Beleidsmedewerker grondzaken (32-36 uur)

32662
Opdrachtnummer
32662
Opdrachtgever
Gemeente Hardenberg
Datum
20 januari 2025 tot 20 januari 2026
Uren per week
voor 34 Uur per week.
Status
Open
Regio
Overijssel
Functie type
Beleids en Adviesdiensten, Bouw en Infra
Sluitingsdatum
6 januari 2025
Verlengingsopties
Ja, 3x 12 maanden.

Gemeente Hardenberg

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Hardenberg

Introductie
Voor de Gemeente Hardenberg zijn wij op zoek naar een Beleidsmedewerker grondzaken (32-36 uur).
Opdracht inhoud

Het Team Beleid en Gebiedseconomie geeft vakinhoudelijk invulling aan de groei- en transitieopgaven in onze gemeente. Onze kennis en ervaring zetten wij binnen de organisatie in om kansen te benutten en de juiste bijdrage te leveren aan ruimtelijke en economische opgaven. Als juridisch adviseur Vastgoed en Grondzaken ben je onderdeel van het team dat zich binnen het cluster Grondzaken en Planeconomie bezighoudt met advisering over grondtransacties en overeenkomsten bij ruimtelijke ontwikkelingen (o.a. opstellen van anterieure overeenkomsten, koop- en verkoopovereenkomsten, intentieovereenkomsten en vaststellingsovereenkomsten). Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van complexe vraagstukken naar praktische (juridische) oplossingen. Verder adviseer je over alle vraagstukken die zich op het gebied van vastgoed en grondzaken voordoen en ben je op juridisch vlak sparringpartner voor de projectleiders en projectmanagers van ruimtelijke projecten.

WERKZAAMHEDEN:

  • Het adviseren over publiek-private samenwerking bij gebiedsontwikkelingsprojecten en over de werkvelden grondzaken, vastgoed, privaatrecht en aanbestedingsrecht;

  • Het opstellen van overeenkomsten binnen het proces van gebiedsontwikkeling en verkoop van vastgoed (onder andere koop- en verkoopovereenkomsten, samenwerkingsovereenkomsten en kostenverhaalovereenkomsten);

  • Het beoordelen van door collega’s opgestelde overeenkomsten en adviezen;

  • Het beoordelen en afwikkelen van door notarissen opgestelde conceptakten en nota’s van afrekening;

  • Het bewaken van dossiervorming en controleren van de procesadministratie;

  • Het verzorgen van de verkoop(voorbereiding) van bijzondere gronduitgiftes/ tenders/ aanbestedingen;

  • Het verzorgen van de verkoop(voorbereiding) van landbouwgronden en gebouwen, waaronder advisering over verkoopkaders, deelname aan verkoopgesprekken en aanspreekpunt zijn voor de praktische uitvoering;

  • Het analyseren van ontwikkelingen op het vakgebied en het vertalen van deze naar adviezen naar te maken keuzes door de gemeente.

Organisatie

De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Competenties

  • Communicatief vaardig;
  • Je schakelt makkelijk tussen verschillende gesprekspartners, zoals bestuurders, management en inwoners;
  • Je bent een nuchter persoon en staat stevig in je schoenen;
  • Aantoonbaar gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen;
  • Je zoekt actief de verbinding met andere organisatieonderdelen en bent benaderbaar;
  • Proactief;
  • Je neemt verantwoordelijkheid en focust je op waar jij invloed op kunt uitoefenen;
  • Je bent een uitstekende besluitvormer en durft knopen door te hakken om de voortgang van het project te waarborgen.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau in een juridische opleiding of op het gebied van Nederlands recht;
  2. Je hebt aantoonbare werkervaring met / kennis van met zowel publiek- als privaatrecht;
  3. Je beschikt over minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als grondzakenjurist in ruimtelijke opgaven en vraagstukken;
  4. Je hebt minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in het juridisch adviseren in gebiedsontwikkelingsprojecten;
  5. Je beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een gemeentelijke instelling.
Gesprek

16 januari as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.