Procesmanager Onderwijshuisvesting (8-12 uur)

32770
Opdrachtnummer
32770
Opdrachtgever
Gemeente Wijdemeren
Datum
3 februari 2025 tot 3 december 2025
Uren per week
voor 10 Uur per week.
Status
Open
Regio
Utrecht
Functie type
Interim management
Sluitingsdatum
9 januari 2025
Verlengingsopties
Ja, 2x 3 maanden.

Gemeente Wijdemeren

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Loosdrecht

Introductie
Voor de Gemeente Wijdemeren zijn wij op zoek naar een Procesmanager Onderwijshuisvesting (8-12 uur).
Opdracht inhoud

De opdracht wordt uitgevoerd bij de afdeling Vastgoed & Grondzaken van de gemeente Wijdemeren. Het team Vastgoed voert diverse privaatrechtelijke taken uit gericht op het beheer en onderhoud van het gemeentelijk vastgoed, transformatie van maatschappelijk vastgoed, beschikbaar stellen van onderwijshuisvesting en vraagstukken op het gebied van grondzaken. Voor de renovatie en uitbreiding van een schoolgebouw (in lijn met de Wet Primair onderwijs) is het schoolbestuur beoogd bouwheer. Om dit vanuit de gemeente in goede banen te leiden is er binnen de afdeling Vastgoed & Grondzaken behoefte aan een procesmanager onderwijshuisvesting. Deze zal aan de slag gaan met:

  • Beoordelen en namens de gemeente controleren van het onderwijshuisvestingsproject van start tot afronding;

  • Opstellen van voorbereidend werk, randvoorwaarden en kaders voor dit project;

  • Sturen op de door de gemeente geformuleerde uitgangspunten uit het IHP, zoals ruimtegebruik, energie, klimaat, ecologie en circulariteit;

  • Optreden als intermediair vanuit gemeente naar het schoolbestuur;

  • Bewaken van de inhoudelijke (PvE) en financiële kaders en proactief handelen bij te voorziene problemen op dit vlak;

  • Rapporteren over voortgang, kwaliteit, kosten en risico’s aan de onderwijsadviseur en de manager Vastgoed & Grondzaken van de gemeente;

  • Beoordelen van het projectplan, inclusief begrotingen en tijdsplanningen;

  • Signaleren van risico’s en hierover adviseren.

Organisatie

Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!

Competenties

  • Klantgericht (je weet de wensen en behoeften van de school te onderzoeken en hiernaar te handelen);
  • Verantwoordelijkheid (je komt gemaakte afspraken na en accepteert de gevolgen die voortvloeien uit je handelen);
  • Resultaat gericht (je spant je actief in om concrete resultaten en/of doelstellingen te halen);
  • Analytisch vermogen (je signaleert problemen, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens).

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
  2. Je hebt aantoonbare werkervaring met het begeleiden van projecten vanuit een gemeente, waarbij de school als bouwheer optreedt;
  3. Je beschikt over aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met onderwijshuisvesting vanuit een gemeente;
  4. Je hebt aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het begeleiden van een (ver)bouwproject voor een school;
  5. Je beschikt over aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een adviserende rol binnen een gemeente.
Gesprek

14 januari as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.