Secretaris Adviesraad SD & Toegankelijkheidsraad

32855
Opdrachtnummer
32855
Opdrachtgever
Gemeente Zoetermeer
Datum
27 januari 2025 tot 27 januari 2026
Uren per week
voor 16 Uur per week.
Status
Open
Regio
Zuid-Holland
Functie type
Beleids en Adviesdiensten, Secretaris en PMO
Sluitingsdatum
14 januari 2025
Verlengingsopties
Ja, 1x 12 maanden.

Gemeente Zoetermeer

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Zoetermeer

Introductie
Voor de Gemeente Zoetermeer zijn wij op zoek naar een Secretaris Adviesraad SD & Toegankelijkheidsraad.
Opdracht inhoud

Vanuit jouw rol als Secretaris Adviesraad Sociaal domein (ASD) & Raad voor de fysieke toegankelijkheid (RFT) ondersteun je beide adviesorganen. Je bereid vergaderingen voor en zorgt voor tijdige agendering van dossiers die voor advies in aanmerking komen. De secretaris zorgt er samen met de voorzitters voor dat de leden van de adviesraden zodanig worden gefaciliteerd, dat zij het college van B&W goed kunnen adviseren. De leden van de adviesraden bepalen de inhoud.

Voor de functie van secretaris staat 16 uur per week. De secretaris vervult daarin onder andere de volgende taken:

  • Opstellen van de agenda’s voor de vergaderingen van de zowel de ASD als de TR;

  • Notuleren van de vergaderingen van de ASD en TR;

  • Organiseren van benodigdheden voor de vergaderingen van de ASD en TR (zoals de vergaderruimten en het uitnodigen van sprekers voor in de vergaderingen);

  • Opstellen en bijhouden van een actielijst, bewaken dat de acties worden uitgevoerd;

  • Afspraken plannen;

  • Organiseren van bijeenkomsten;

  • Beheren van mailbox/ documenten;

  • Versturen van onder andere weekmail, vergaderstukken, adviezen en communicatie-uitingen;

  • Bijhouden en beheren van de algemene mailbox van beide adviesraden;

  • Contact onderhouden met de gemeente, o.a. over de voortgang van adviestrajecten;

  • Procesmatige afstemming intern over lopende en toekomstige adviestrajecten;

  • Ondersteuning bij het opstellen van adviezen;

  • Ondersteuning bij projecten (zoals ledenwerving);

  • Ondersteunen bij het opstellen van het communicatie-uitingen;

  • Tolk Nederlandse gebarentaal regelen/ontvangen;

  • Bijhouden van de website en social media;

  • Ondersteunen bij het maken van de jaarplanning en het jaarverslag;

  • Samen met de voorzitter de begroting van de ASD en TR bewaken;

  • Aanleveren van presentielijsten voor uitbetaling van de vacatiegelden voor leden en voorzitter;

  • Uitvoeren van faciliterende activiteiten in algemene zin;

  • Deelname aan teamoverleggen.

Organisatie

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Wie kiest voor werken bij het Sociaal Domein van de gemeente Zoetermeer kiest voor werken bij een ambitieuze afdeling. In het sociaal domein werken we aan drie samenhangende kernopgaven: herstellen van bestaanszekerheid, vergroten van kansengelijkheid en het makkelijker maken van gezond leven. We willen winst behalen met slimme investeringen, maatschappelijk én financieel. Dit doen we in lijn met de omgevingsvisie Zoetermeer 2040, waarin geschetst wordt hoe de stad er in de toekomst fysiek, sociaal en economisch uit gaat zien.

Competenties

  • Je bent in staat goed leesbare verslagen te schrijven;
  • Je werkt accuraat, betrouwbaar en houdt van structuur;
  • Collega’s omschrijven jou als een organisatorisch talent;
  • Je bent goed in staat om wensen van anderen om te zetten in actie;
  • Je beschikt over goede contactuele vaardigheden.

Eisen en wensen

  1. Je hebt in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever;
  2. Je bent beschikbaar tijdens vergaderingen van de ASD die iedere 2e dinsdag van de maand plaatsvinden vanaf 20.00 uur (behalve in juli en augustus) en de vergaderingen van de toegankelijkheidsraad op maandagmiddag 10x per jaar (maandelijks);
  3. Je bent bereid om indien nodig ook bijeenkomsten/vergaderingen van ASD buiten het vaste schema te ondersteunen;
  4. Je hebt aantoonbare werkervaring met notuleren van vergaderingen, opstellen en bijhouden van een actielijst, bewaken dat de acties worden uitgevoerd;
  5. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met organiseren van benodigdheden voor vergaderingen zoals de agenda, de faciliteiten zoals vergaderruimten en het uitnodigen van sprekers voor in de vergaderingen;
  6. Je hebt aantoonbare werkervaring met procesmatig contact onderhouden met de gemeente, zoals over de voortgang van adviestrajecten, processen en actielijsten;
  7. Je beschikt over minimaal een afgeronde MBO 4 opleiding op het gebied van administratie of secretarieel;
  8. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als secretaris binnen het sociaal domein.
Gesprek

23 januari as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.