Adviseur integrale veiligheid

32908
Opdrachtnummer
32908
Opdrachtgever
Gemeente Renkum
Datum
13 januari 2025 tot 30 april 2025
Uren per week
voor 32 Uur per week.
Status
Open
Regio
Gelderland
Functie type
Beleids en Adviesdiensten, Juridisch
Sluitingsdatum
8 januari 2025
Verlengingsopties
Niet mogelijk

Gemeente Renkum

Adres

-

Postcode

-

Plaats

-

Introductie
Voor de Gemeente Renkum zijn wij op zoek naar een Adviseur integrale veiligheid.
Opdracht inhoud

We zijn tijdelijk, voor de periode van 2 december tot 27 april op zoek naar een adviseur integrale veiligheid. Omdat we een kleine gemeente zijn is de functie veelzijdig. Je werkt nauw samen met de 2 andere adviseurs OOV, vergunningverlening, handhaving, procesregisseur zorg en veiligheid en andere collega’s.

De volgende werkzaamheden behoren tot het takenpakket:

Ondermijning

  • Bibob-onderzoeken die in de periode van 15 november 2024 tot 30 april 2025 binnenkomen;
  • Ondersteuning van en meedenken met de adviseur OOV – ondermijning indien gewenst

-Adviseur mbt veiligheidsregio

  • (bestuurlijke) advisering m.b.t. de VGGM (incl. college- & raadsvoorstellen) in de periode van 16 januari 2024 tot 30 april 2025

crisisbeheersing

  • Werkzaamheden met betrekking tot de crisisorganisatie en het contact met de veiligheidsregio omtrent bevolkingszorg in de periode van 2 december 2024 tot 30 april 2025. Het is een pré als je ook mee kan draaien in het lokale piket.

Evenementveiligheid

  • Voorbereiden & voorzitten van MDO’s t.b.v. de Airborne wandeltocht

Laatste voorbereidingen en evaluatie van de jaarwisseling 2024/2025

contactpersoon voor het ontwikkelen van het dashboard informatie gestuurd werken in de periode van 1 december 2024 – 30 april 2025

actualisatie beleid

  • vanuit veiligheid trekken van de actualisatie van het evenementenbeleid
  • bijtincidenten & gevaarlijke honden
  • voorbereidende werkzaamheden voor actualisatie damoclesbeleid

In de periode van 1 december tot 30 april in afstemming met adviseurs veiligheid oppakken van binnenkomende vraagstukken mbt veiligheid, agenda's opstellen/notuleren (obv roulatie).

Om de werkzaamheden goed uit te kunnen voeren sluit je aan bij de volgende structurele overleggen: po politie, po OOVZ, overlast overleg, lokaal ondermijningsoverleg.

Verantwoordelijkheden Je bent verantwoordelijk voor:

  • uitvoering van bibob-onderzoeken die binnenkomen;
  • Advisering van de burgemeester m.b.t. de VGGM, t.b.v. het AB, opstellen van collegevoorstel & raadsvoorstel t.b.v. de kaderbrief en de begroting van VGGM en verdere zaken m.b.t. VGGM in de periode van 16 december 2024 – 30 april 2025;
  • Voorkomende vragen en kleine acties met betrekking tot de crisisorganisatie. Denk hierbij aan het opstellen van het piketrooster voor het lokale piket, beantwoorden van vragen die tussentijds gesteld worden, contact met bevolkingszorg (VGGM), organiseren van de bestuurlijke oefening i.a.m. VGGM;
  • De evaluatie van de jaarwisseling en laatste voorbereidingen in de aanloop naar de jaarwisseling;
  • Opstarten van vanuit veiligheid meeschrijven aan het evenementveiligheidsbeleid (de verwachting is niet dat deze is afgerond voor het einde van de looptijd van het contract);
  • Actualisatie van het beleid gevaarlijke honden;
  • Opstarten van de actualisatie van het damoclesbeleid;
  • In de periode van 16-12-2024 tot 30-04-2026 in afstemming met de collega’s oppakken van voorkomende vragen van collega’s of inwoners;
  • De samenwerking is nauw het team is klein. Je bent verantwoordelijk voor goede afstemming met de collega’s met wie je samenwerkt.

Organisatie

De Gemeente Renkum staat bekend om haar maatschappelijke betrokkenheid, betrouwbaarheid en transparantie. Als gemeentelijke organisatie zijn wij dienstbaar aan inwoners en bedrijven, waarbij een klantgerichte houding centraal staat. Wij hechten waarde aan open communicatie en stimuleren de ontwikkeling van onze medewerkers.

Competenties

  • Je beschikt over besluitvaardigheid;
  • Je hebt gezag;
  • Je neemt initiatief;
  • Je hebt maatschappelijke oriëntatie;
  • Je bent goed in oordeelsvorming;
  • Je kan optreden.

Eisen en wensen

  1. Je bent in het bezit van een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal HBO niveau in de richting van integrale veiligheidskunde, bestuurskunde, of rechten;
  2. Je hebt aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als adviseur integrale veiligheid;
  3. Je hebt aantoonbaar in de afgelopen 4 jaar minimaal 2 jaar werkervaring met het uitvoeren van bibobtoetsen;
  4. Je hebt aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring in het adviseren aan een burgermeester over de veiligheidsregio (en bijbehorende werkzaamheden);
  5. Je hebt aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met het opstellen van beleid tbv veiligheid;
  6. Je hebt in de afgelopen 7 jaar aantoonbaar minimaal 5jaar werkervaring als adviseur openbare orde en veiligheid bij een gemeente;
  7. Je hebt aantoonbaar werkervaring de thema’s waar de werkzaamheden zich op richten : evenementveiligheid, crisisbeheersing en ondermijning);
  8. Je hebt aantoonbaar werkervaring als adviseur openbare orde en veiligheid binnen de veiligheidsregio Gelderland midden;
  9. Je beschikt over aantoonbare werkervaring als piketfunctionaris van een veiligheidspiket en is bereid + in staat om 1x per 6 weken mee te draaien in het AOV piket (hiervoor moet je in een half uur in de gemeente Renkum kunnen zijn).
Gesprek

Zo spoedig mogelijk na sluiting

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.