Procesadviseur (32-36 uur)

32910
Opdrachtnummer
32910
Opdrachtgever
Gemeente Houten
Datum
27 januari 2025 tot 27 juli 2025
Uren per week
voor 34 Uur per week.
Status
Open
Regio
Utrecht
Functie type
Beleids en Adviesdiensten, Projectmanagement
Sluitingsdatum
6 januari 2025
Verlengingsopties
Mogelijk maar nog niet bekend

Gemeente Houten

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Houten

Introductie
Voor de Gemeente Houten zijn wij op zoek naar een Procesadviseur (32-36 uur).
Opdracht inhoud

Je adviseert over verschillende processen en oplossingen. Dit doe je breed in de organisatie, je hebt te maken met veel verschillende teams en processen. Je bent gesprekspartner voor naaste collega’s, managers en medewerkers en werkt naast het beschrijven ook actief aan het stroomlijnen en borging van de processen. Borgen van kwaliteit, het verlagen van doorlooptijden en het verhogen van efficiency staan hierbij voorop.

Daarnaast:

  • Leid je sessies om de business te betrekken bij alle aspecten van het ontwikkelen van werkende processen.
  • Heb je oog voor de impact van veranderingen op mensen, werkprocessen, relaties met opdrachtgevers en klanten.
  • Zorg je ervoor dat het advies en ontwerp worden gesteund door relevante stakeholders.
  • Stel je procesbeschrijvingen op met behulp van interne documentatie, interviews of groepssessies, inclusief controlepunten zoals financiële rechtmatigheid en informatieveiligheid.
  • Ben je bezig met het bevorderen van de acceptatie van gestroomlijnde processen.
  • Werk je nauw samen met informatiemanagement, functioneel beheer en business owners om de implementatie van processen vorm te geven.
  • Onderhoud je kennis over bestaande kaders, regelingen, informatievoorzieningen, systeemvereisten, procedures en opleidingen;
  • Draag je beheer over inrichting en rechten binnen de procesmodeleertool.

Organisatie

De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.

Het team Het team Informatie is sinds mei 2024 een regieorganisatie en bestaat uit verschillende clusters, waaronder Advies, Regie, Geo, Functioneel Beheer, Helpdesk en Digitale Informatie Voorziening (DIV). Het team INFO ondersteunt andere teams zo goed mogelijk met informatie(technologie). Momenteel werken er ongeveer dertig medewerkers in dit team, die niet alleen voor de gemeente Houten, maar ook voor enkele andere regionale overheidsorganisaties de ICT-dienstverlening verzorgen. In totaal worden er ruim 1100 accounts ondersteund op locaties in Nieuwegein, Utrecht, Wijk bij Duurstede en Houten. Het behouden van een stabiele, beschikbare en betrouwbare ICT-architectuur en –infrastructuur is de basis. Tegelijkertijd willen we meebewegen met de veranderende eisen in de organisatie en gebruik maken van nieuwe mogelijkheden op ICT-gebied. De collega’s zijn altijd bereid om te sparren en samen mooie resultaten te behalen.

Competenties

  • Je bent klantgericht;
  • Je bent communicatief vaardig;
  • Je kan samenwerken;
  • Je bent analytisch vermogen;
  • Je bent resultaatgericht;
  • Je kan coachen en begeleiden.

Eisen en wensen

  1. Je hebt minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Procesadviseur;
  2. Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  3. Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bestuurskunde;
  4. Je hebt minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het optimaliseren van processen bij een gemeente;
  5. Je bent aantoonbaar in het bezit van een Lean-certificering op minimaal Green Belt niveau;
  6. Je hebt aantoonbare werkervaring met implementatie en inrichting van applicaties en systemen;
  7. Je hebt aantoonbare werkervaring met Engage Process.
Gesprek

Maandag 13 januari

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.