Kwartiermaker Bedrijfsvoering (24-32 uur)

32923
Opdrachtnummer
32923
Opdrachtgever
Gemeente Huizen
Datum
20 januari 2025 tot 18 juli 2025
Uren per week
voor 28 Uur per week.
Status
Open
Regio
Noord-Holland
Functie type
Interim management
Sluitingsdatum
6 januari 2025
Verlengingsopties
Ja, 1x 6 maanden.

Gemeente Huizen

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Huizen

Introductie
Voor de Gemeente Huizen zijn wij op zoek naar een Kwartiermaker Bedrijfsvoering (24-32 uur).
Opdracht inhoud

Afgelopen jaren is in Huizen de bedrijfsvoering verder geprofessionaliseerd. Om toekomstbestendig te kunnen werken. Als Centraal managementteam MT willen we geadviseerd worden over hoe we onze integrale verantwoordelijkheid kunnen inrichten om de bedrijfsvoering als CMT gezamenlijk en als directeur en afdelingshoofden individueel te optimaliseren. Dat kan beter doordat procesinrichting en gezamenlijke sturing en strategische en tactische informatie en soms ook capaciteit ontbreken.

We hebben om dat te kunnen realiseren behoefte aan adviezen op de volgende vragen:

  • Drie functies van bedrijfsvoering (informatiemanagement en datagedreven werken, procesinrichting en procesoptimalisatie en digitalisering en automatisering) willen we samenvoegen en centraliseren. Wat is er dan aan werkzaamheden, functies en formatie nodig per afdeling, per domein en concern breed en hoe sturen we daarop. Wat houden we decentraal aan bedrijfsvoeringswerkzaamheden en ondersteuningsbehoefte over en hoeveel formatie hoort daarbij?

Wat is er nodig om:

  • Te toetsen of beleid en uitvoering in lijn zijn met de strategische en financiële kaders en de uitvoerbaarheid. Adviseren over de inrichting van strategische en managementinformatie;

  • de interne controlemechanismen binnen de organisatie in te richten en te bewaken;

  • Toezicht te houden op de juiste uitvoering van het (bedrijfsvoerings-beleid door verschillende afdelingen;

  • De rol van onafhankelijke interne toezichthouder, zonder directe sturingsrol binnen operationele processen in te vullen.

De kwartiermaker bedrijfsvoering is een strategische adviseur die direct onder de gemeentesecretaris/algemeen directeur valt. Hij/ zij is adviserend lid van het centraal managementteam en heeft een belangrijke rol in het veranderproces om de bedrijfsvoering binnen Huizen verder te optimaliseren.

Organisatie

Huizen; een dorp met een bijzondere geschiedenis, in het prachtige Gooi in Noord-Holland. Met ongeveer 41.000 inwoners is Huizen een gemeenschap die staat voor verbinding, een groene leefomgeving en betrokkenheid bij lokale initiatieven. Er werken meer dan 400 medewerkers voor Huizen.

Als ambtelijke organisatie van de gemeente Huizen hebben we een inspirerende opdracht: samen betrouwbaar onze publieke verantwoordelijkheden vervullen en actief bijdragen aan maatschappelijke uitdagingen. We zijn er voor onze gemeenschap en streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht. 

Als medewerkers zijn wij er voor onze inwoners. Jouw bijdrage voor de inwoners, de samenleving en de organisatie wordt gezien en gewaardeerd. De lijnen zijn kort en Huizen is tegelijkertijd groot genoeg om impact te maken. We stimuleren het nemen van verantwoordelijkheid. We waarderen goede ideeën en goed werk en zijn eerlijk over waar het beter kan.

Competenties

  • Proactief, analytisch, goed kunnen luisteren en de juiste vragen stellen, dat goed kunnen vertalen naar werkbare procesoptimalisaties;
  • Je bent een logisch denker en beschikt daarbij over executiekracht en daadkracht;
  • Je bent resultaatgericht, verbindend, kunt denken en doen en uitstekend overzicht houden;
  • Je bent communicatief zeer vaardig, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Organisatiesensitief. Jij weet aan te spreken zonder de relatie te verliezen.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  2. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als kwartiermaker/manager bedrijfsvoering;
  3. Je beschikt over minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met verandermanagement en processturing;
  4. Je hebt aantoonbare werkervaring met processturing en strategisch informatiemanagement;
  5. Je beschikt over minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.
Gesprek

15 januari as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.