De regievoerder vervult zijn rol vanuit twee verschillende perspectieven:
de opdrachtgeversrol – ‘scherp’ inkopen van de producten en diensten van de Omgevingsdienst regio Utrecht (ODU);
de eigenaarsrol – bijdragen aan een robuuste omgevingsdienst en daarin willen investeren.
Deze twee rollen kunnen soms leiden tot een zeker spanningsveld, hier moet de regievoerder zich van bewust zijn. De regievoerder is ambtelijk adviseur van de wethouder, die bestuurlijk eigenaar en opdrachtgever is en lid van het Algemeen Bestuur. De regievoerder is een verbindende schakel tussen de gemeente en de omgevingsdienst. Affiniteit met het werkveld van de omgevingsdienst (vergunningen, toezicht en handhaving) is een pré. De opdracht wordt in verband met een aantal structurele / terugkerende overleggen vooral op de maandagochtend, donderdag en de vrijdag vervuld.
JOUW TAKEN:
Fungeren als eerste aanspreekpunt voor ODU-zaken voor zowel de gemeente als voor de ODRU;
Voorbereiden van de stukken van de vergaderingen van het Algemeen Bestuur en de wethouder hierover adviseren;
Voorbereiden, afstemmen en bestuurlijk laten vaststellen van het uitvoeringsprogramma, de dienstverleningsovereenkomst en de uitvoeringsovereenkomst;
Monitoren van de voortgang van de uitvoering van het uitvoeringsprogramma en de gemaakte afspraken;
Afhandelen van de eindafrekening van het uitvoeringsprogramma 2024;
Vanuit de gemeente actief betrokken zijn en inbreng leveren op het fusieproces tussen de ODRU en de Regionale Uitvoeringsdienst Utrecht (RUD) en hierover de wethouder adviseren;
Coördineren van de besluitvorming op zienswijze kadernota, begroting en wijzigingen op de begroting;
Het schrijven van college en raadsvoorstellen en afstemmen met raadsrapporteurs;
Aanspreekpunt zijn voor aanvullende opdrachtverlening aan de ODU en budgetverantwoordelijk zijn voor de ODU-gelden;
Voorbereiden en bijwonen van het regievoerdersoverleg, het ambtelijk vooroverleg en andere relevante overleggen;
Voorbereiden van en deelnemen aan de ‘heidagen’ van de regievoerders;
Intern afstemmen van en adviseren over de gemeenschappelijke regeling.
Gemeente Bunnik is een veelzijdige en ambitieuze gemeente die zich graag als een krachtige partner opstelt in regionale netwerken. Al onze medewerkers leveren hun bijdrage aan de Bunnikse kwaliteit in een groene, gezonde en slimme regio. Dat doen wij aan de hand van het collegeprogramma ‘Groeien, vergroenen en verbinden’ waarin voor de komende jaren de belangrijkste opgaven voor gemeente Bunnik staan geformuleerd. Werken bij gemeente Bunnik betekent steengoed zijn in je vak. We worden geïnspireerd en uitgedaagd door de rol van de lokale overheid in het midden van de samenleving. We durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in onze samenleving. In dialoog zoeken we naar oplossingen. Dat doen we met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.
13, 14 of 15 januari as.
Overige informatie
Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.
Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.