Kwartiermaker Data- en Informatiebeheer

37304
Opdrachtnummer
37304
Opdrachtgever
Gemeente Hardenberg
Datum
1 Juli 2025 tot 1 Juli 2026
Uren per week
voor 32 Uur per week.
Status
Open
Regio
Overijssel
Functie type
ICT en IT, Interim management
Sluitingsdatum
12 Juni 2025
Verlengingsopties
Ja, 2x 6 maanden.

Gemeente Hardenberg

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Hardenberg

Introductie
Voor de Gemeente Hardenberg zijn wij op zoek naar een Kwartiermaker Data- en Informatiebeheer.
Opdracht inhoud
  • Je begeleidt DIV naar meer digitaal (samen)werken. Van informatievoorziening naar -beheer. Er ligt een concept transitieplan. Dat plan is één van de pijlers voor deze opdracht;

  • Je ontwikkelt en coacht de medewerkers DIV bij deze doorontwikkeling. Zowel bij de uitvoering van bestaande als nieuwe taken en rollen;

  • Actueel maken van de huidige functieomschrijvingen voor indeling in HR21 (functiewaarderingssysteem) Archief, beleid en kwaliteit;

  • Je bent verantwoordelijk voor de activiteiten van informatiebeheer van fysieke en digitale archieven. Zoals archivering, opslag, vernietiging en de voorwaarden om informatie openbaar te maken;

  • Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van informatiebeheerbeleid, normstelling en kaders van duurzaam digitaal informatiebeheer;

  • Je bent verantwoordelijk voor de inrichting en het gebruik van systemen voor archivering en samenwerking;

  • Je draagt bij aan de kwaliteitsborging van data- en informatiebeheer;

  • Je denkt mee over prioriteiten, dagelijkse taken en de voortgang;

  • Je bent sparringpartner bij (complexe) vraagstukken;

  • Je neemt deel aan het i-tafel overleg en stemt af met de informatiemanagers. Je draagt bij aan de doorontwikkeling van het datawarehouse conform het vigerende GGM-model.

RESULTATEN:

  • Een advies over een ‘team of cluster data’. Je geeft advies over de vorm, inhoud en plek in de organisatie. En wat er nodig is om van A naar B te gaan in de verandering;

  • Advies over ons statisch archief: wat is de status daarvan, en waar liggen de kansen (mogelijkheid van regionale samenwerking bijvoorbeeld);

  • Informatiebeheerbeleid, inclusief normen en kaders (conform wet- en regelgeving);

  • Document voor kwaliteitsborging van data en informatiebeheer;

  • Kaders en richtlijnen voor de doorontwikkeling van een datawarehouse en het gebruik van data.

Organisatie

De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Competenties

  • Empathisch;
  • Mensgericht;
  • Doelgericht.

Eisen en wensen

  1. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van management;
  2. Je beschikt over aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van verandermanagement, zowel op de organisatie als de mens;
  3. Je hebt aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het (digitaal) archiveren en uitvoering/coördinatie van documentaire informatievoorziening binnen de wettelijk kaders;
  4. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met het toekomstbestendig opzetten en inrichten van een team of cluster data en informatiebeheer met taak- en rolverdeling;
  5. Je hebt aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als kwartiermaker data- en informatiebeheer bij een (middel)grote gemeentelijke organisatie;
  6. Je beschikt over een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Bedrijfs- en/of informatiekunde;
  7. Je hebt aantoonbare werkervaring met de Archiefwet en/of de Wet Open Overheid;
  8. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met de eisen en kwaliteitsnormen die worden gesteld aan zowel een analoog als digitaal archief;
  9. Je hebt aantoonbare werkervaring met het beheer van een datawarehouse en gegevensmodellen voor gestructureerde data;
  10. Je kunt minimaal 50% van de werkuren aanwezig zijn op locatie (gemeentehuis Hardenberg);
  11. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met het kunnen schakelen tussen verschillende leiderschapsstijlen, zowel richting mbo- als wo opgeleide professionals.
Gesprek

17 juni as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.