Projectleider voor implementatie financieel pakket (software)

37479
Opdrachtnummer
37479
Opdrachtgever
Gemeente Midden Groningen
Datum
1 Juli 2025 tot 31 December 2025
Uren per week
voor 14 Uur per week.
Status
Open
Regio
Groningen
Functie type
ICT en IT, Projectmanagement
Sluitingsdatum
13 Juni 2025
Verlengingsopties
Ja, 4x 3 maanden.

Gemeente Midden Groningen

Address with nr

-

Postcode

-

Plaats

Hoogezand

Introductie
Voor de Gemeente Midden Groningen zijn wij op zoek naar een Projectleider voor implementatie financieel pakket (software).
Opdracht inhoud

De implementatie van een nieuwe financieel systeem, waarmee optimale ondersteuning van de medewerkers van de gemeente Midden-Groningen mogelijk is.

Met de implementatie moet de techniek op orde en werkend opgeleverd worden. Nieuwe werkprocessen worden ingericht. Alle benodigde koppelvlakken worden gerealiseerd en medewerkers worden getraind om op de nieuwe manier te gaan werken.

Binnen bovengenoemd project moeten daarom de volgende zaken opgeleverd worden:

  • Een uitgewerkt projectplan in overleg met de gemeente Midden-Groningen en de softwareleverancier;

  • Het technisch en organisatorisch implementeren van de nieuwe software, inclusief benodigde koppelingen;

  • Het op locatie (laten) opleiden van de eindgebruikers, functioneel applicatiebeheerders en kern-gebruikers;

  • Medewerkers worden na implementatie – extra – begeleid in het werken met de nieuwe applicatie.

DE PROJECTLEIDER:

  • Is verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe financieel systeem.

  • Is verantwoordelijk voor een goede, werkende, tijdige en door de organisatie geaccepteerde oplevering binnen het afgesproken budget, tijd en eisen/specificaties;

  • Stelt, in overleg met de leverancier, een gedetailleerd projectplan op (incl. migratieplan, opleidingsplan, communicatieplan), en leidt de projectgroep van de implementatie;

  • Stuurt op de voortgang van het project, rapporteert aan de opdrachtgevers en escaleert zo nodig;

  • Zorgt voor de benodigde afstemming met de teams, de adviseurs informatiemanagement, de functioneel applicatiebeheerder, de kerngebruikers en de externe leveranciers;

  • Zorgt voor communicatie over het project naar de lijnorganisatie en voor afstemming met de lijnorganisatie over functionele vragen.

Eisen en wensen

  1. Je hebt ervaring als projectleider binnen het gemeentelijke domein (middelgrote / grote gemeente);
  2. Je beschikt over kennis van en ervaring met erkende projectmethoden zoals PRINCE2, Scrum e.d.;
  3. Je hebt HBO/Academisch werk- en denkniveau;
  4. Je beschikt over kennis van het gemeentelijke financieel domein;
  5. Je hebt recente ervaring met de implementatie van dergelijke systemen;
  6. Je beschikt over kennis van het gemeentelijk applicatielandschap.
Gesprek

Zsm na sluiting.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.

Kom je in aanmerking voor een interview, dan plant de opdrachtgever een gesprek met je in. Het gesprek zal ofwel op locatie ofwel online plaatsvinden. Er zal tijdig contact worden opgenomen om de instructies hiervoor door te nemen.