Inkoopadviseur (24-36)

41311
Opdrachtnummer
41311
Opdrachtgever
Gemeente Leidschendam Voorburg
Datum
1 Januari 2026 tot 1 Augustus 2026
Uren per week
voor 30 Uur per week.
Status
Open
Regio
Zuid-Holland
Functie type
Inkoop & Facilitair
Sluitingsdatum
4 December 2025
Verlengingsopties
2x6 maanden
Opdracht type input
ZZP, Detachering

Gemeente Leidschendam Voorburg

Adres met huisnummer

-

Postcode

-

Plaats

Leidschendam

Introductie
Voor de Gemeente Leidschendam Voorburg zijn wij op zoek naar een Inkoopadviseur (24-36).
Opdracht inhoud

Het uitvoeren van aanbestedingen van leveringen, diensten en werken met daarbij de volgende werkzaamheden:

  • Zelfstandig adviseren over verschillende inkoopvraagstukken aan de interne klant;
  • Adviseren over aanbestedingsprocedures en passende contractvormen;
  • Het opstellen van aanbestedingen in Mercell Source-to-Contract. Onder het opstellen valt het aanmaken van aanbestedingsdocumenten, beoordelingssheets, (raam)overeenkomsten, publicatieteksten, proces-verbalen van opening, gunningadviezen en afwijzings- en gunningbrieven. Het begeleiden van aanbestedingen, inclusief het coördineren van het aanbestedingsproces, het bewaken van planningen, het ondersteunen van betrokkenen en het verzorgen van de communicatie gedurende het gehele traject.

Organisatie

Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 78.000 inwoners. We werken met zo’n 750 Zelfstandig uitvoer mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.

De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatie gestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

De afdeling Bedrijfsvoering werkt vraaggericht en levert ondersteuning en kwalitatief hoogwaardig en integraal advies aan alle afdelingen binnen de gemeentelijke organisatie. Bedrijfsvoering doet dit om er voor te zorgen dat de gemeente Leidschendam-Voorburg haar beleidsdoelen haalt binnen de beschikbare middelen en de gestelde kaders. De adviseurs van Bedrijfsvoering zijn onafhankelijk en geven professioneel advies op basis van wet- en regelgeving en bestuurlijke- en organisatiedoelen. De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit zo’n 80 medewerkers.

Competenties

  • Analytisch vermogen: je bent in staat om problemen te signaleren, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Je spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt terzake doende gegevens.
  • Visie: Het nemen van afstand van de dagelijkse praktijk en plaatst deze in een breder verband. Je bent in staat op je op lange termijn te richten en vertaalt informatie naar ideeën in de toekomst.
  • Inlevingsvermogen: je onderkent en verplaatst je in de gevoelens en behoeften van anderen, en je houdt rekening met de gevolgen van eigen handelen op andere mensen of onderdelen van de organisatie.
  • Overtuigingskracht: Je bent in staat om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt om instemming te krijgen met bepaalde plannen, ideeën of producten.
  • Initiatief: Je signaleert kansen en handelt ernaar in plaats van passief te blijven tot anderen iets gedaan hebben. Je neemt actief maatregelen om de gang van zaken te beïnvloeden.
  • in staat zelfstandig te werken maar ook bijdraagt aan de gemeenschappelijke doelen van het Inkoopteam.

Eisen en wensen

  1. Een aantoonbaar afgeronde opleiding Nevi 2 of aantoonbaar vergelijkbaar middels een toelichting;
  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoop adviseur met meervoudige aanbestedingen;
  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het zelfstandig begeleiden van minimaal 2 Europese aanbestedingen;
  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur bij een (semi) overheid;
  5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met procesbegeleiding van Europese aanbestedingstrajecten;
  6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoper met het aanbesteden van (civiele) werken.
Gesprek

9 December as.

Overige informatie

Deze opdracht is een niet specifieke zzp opdracht. Informeer naar de mogelijkheden.
De functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever.

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via 085 – 487 85 00 of zp@jong-en-ko.nl of vul het contact formulier in.